Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i20r72i 32M48a12l31i95n73a 1829892517756

Uz vidim, jak jde prosty cesky clovek Cumpelik rozhodovat o tom, jestli chce lepsi zdravotnictvi, skoly, socialni zabezpeceni, delsi dovolenou a zaroven nizsi dane. ;-D

0/0
27.7.2014 19:15

V12l38a87d10i63m39í47r 40M80o25r66a77v24e15c 3588890303953

"Vládní návrh zákona o obecném referendu je viditelně maximální kompromis mezi voláním občanů po demokracii a ochotou elit vzdát se části moci. Koaliční politici se dohodli, že jsou témata, o kterých občan bude smět debatovat a navrhovat i jejich řešení - třeba kouření v restauraci nebo letní čas - a potom tu budou témata, která mu do rukou nepatří, například zvýšení daní, odvolávání politiků nebo změny Ústavy, tedy například zrušení Senátu"

=========================================

Úzká vládnoucí skupina politiků diktuje národu, na co má demokratický nárok a na co ne. To je kurňa ukázka parlamentní diktatury jak vyšitá. A proto nadále volím Hnutí Úsvit - cestu k přímé demokracii od parlamentní diktatury.

+1/0
10.7.2014 6:21
Foto

F25r94a72n97t34i58š73e37k 10K89š79í43r 2339296785

I když zásadně s konceptem demokracie tak jak je dnes uplatňován nesouhlasím,  dala by se demokracie vylepšit tím, že  by měla být zásadně omezena na malé územní celky a také na to, že by se lidé demokraticky rozhodovali jen na základě prokazatelných vlastnických vztahů.   Tedy pokud do systému přispívám, podílím se na nějakém demokratickém rozhodovaní, jak s těmito příspěvky naložit.  Pokud nepřispívám, jsem z tohoto rozhodování vyřazen.

+3/0
29.6.2014 16:10
Foto

P98e98t63r 46Z29á82v22l30a36d35s93k15ý 5531343960721

Kdysi dávno o tom EUmerika hovořila a pojmenovala to krkolomným novotvarem subsidiarita. Samozřejmě šlo o lež, protože decentralizace moci je opravdu tím nejposlednějším, co EUmerika chce. 

Jejím cílem je samozřejmě tuhý centralisticko-byrokratický model. Denně to vidíme v praxi.

Jistým způsobem bychom mohli říci, že pokud jedinci nevyhovuje systém nuceného přispívání do systému, s nímž bytostně nesouhlasí, musí mít práva z tohosystému odejít, zřeknout se práva do něj zasahovat, přispívat do něj, a také z něj těžit. Rozumím Vám správně, pane Kšíre? 

Já bych tomu systému rozuměl!

+1/0
29.6.2014 16:36
Foto

F16r53a85n74t55i13š13e14k 38K36š36í39r 2579606475

Ano tohle by byl správný postup.   Dalo by se začít alespoň tím volebním právem. Kdo reálně platí volí, kdo je placen ze systému, nebo  neplatí,  nevolí.

+1/0
29.6.2014 16:44
Foto

P90e46t97r 25Z15á93v52l11a23d13s74k45ý 5711393520291

Ano, to vidím stejně. Ale sestra, zaměstnaná v dělnické profesi, ale placená státem, tomu není ochotna porozumět. Není hloupá, ale vnímá to jako oktroj.

0/−1
29.6.2014 16:46
Foto

P13e13t27r 73Z89á47v54l32a95d94s59k17ý 5911553820711

Maličko to upřesním (vím, že ji naštvu). Bez hnutí oka pobírá plat z veřejných prostředků a přesto má pocit, že její volební akt bude oprávněný, legitimní a nestranný. Sám vidím, jak si začala oblibovat typicky levicové portály a přejímat jejich názory.

0/−2
29.6.2014 16:53
Foto

F75r87a12n68t55i19š90e77k 62K51š72í71r 2809666415

Levicové myšlenky jsou velmi přitažlivé, protože umožňují rozhodovat o majetcích, které patří jiným lidem a žít z peněz, které byly jiným lidem uloupené.

+2/0
29.6.2014 17:14

T73o85m16á33š 35N40o85v57o53t91n74ý 6285207449459

Ten, kdo pracuje ve státní firmě, tak nevolí, ten kdo pracuje  v soukromé tak volí?

Nebo volí jen ten, kdo firmu vlastní?

+1/0
29.6.2014 17:28
Foto

P18e66t29r 12Z68á83v36l83a72d93s21k48ý 5211473740821

Volí jen ten, kdo není státním rozpočtem živen. To je tak obtížné? Podle mého nemá moje sestra právo volit, protože bude nutně muset volit toho, kdo jí vyplňuje mzdový list. A protože svoji výplatu má ráda, musí nutně volit ten směr, který jí jej dá.

+1/0
29.6.2014 18:12

T51o38m63á84š 31N84o32v56o41t89n40ý 6575767809899

Aha, tak vy si taky myslíte, že všichni policajti, vojáci, učitelé, úředníci, zaměstnanci státních nemocnic atd. volí tutéž stranu?

A která to prosím byla v roce 1990, která v roce 1992, která 1996, 1998, 2002, 2006, 2010, 2013?

Opravdu volí třeba kolotočáři kvalitněji?

0/0
29.6.2014 18:22

T80o42m26á43š 15N51o78v97o56t46n11ý 6435387239909

Nebo třeba fotbalisti? (Nic proti kolotočářům a fotbalistům.)

Jak víte, že fotbalista nebude volit toho, koho si přeje jeho zaměstnavatel?

0/0
29.6.2014 18:25
Foto

F74r19a78n18t32i89š55e58k 23K32š43í71r 2699786535

Re:  Opravdu volí třeba kolotočáři kvalitněji?

Určitě ano.

+1/0
29.6.2014 18:59

T78o17m91á14š 40N15o93v14o68t40n72ý 6395167489299

Ta vaše debata mi připadá poměrně vtipná s ohledem na to, pod jakým článkem (a jakého autora) si přizvukujete. Budiž, připadá vám nenormální, když někdo tíhne k levici. A rádi byste omezili volební právo tak, aby mohli volit jen ti, kteří podle vás budou volit jen pravici (Svobodné?).

Všimněte si, že těžce nesouhlasíte s tím, jak chápe volební právo Okamura - člověk, který je nesmírně pyšný na to, že se o sebe vždy dokázal výtečně finančně postarat.

A když k tomu přidám to, že jsem celý život placen ze státní kasy a začínal jsem jako volič ODA (a byl bych jim dosud, kdyby nezmizela), tak mě to dost rozesmává.

+1/0
29.6.2014 19:48

T51o92m43á50š 24N30o78v67o57t98n34ý 6835137209719

Zkusím se toho Gejzy, který k nám jezdí, a který kočoval s kolotoči už za totáče zeptat, koho vlastně volí. ;-)

0/0
29.6.2014 20:59
Foto

F79r18a29n13t67i93š50e34k 82K84š79í15r 2199776595

Na tom vůbec nezáleží koho volí.  Správně koncipovaná etika a spravedlnost musí vždy vycházet z vlastnických vztahů.  Tedy kdo platí podílí se na rozhodování, kdo je placen, nepodílí se.

+1/0
29.6.2014 22:04

T60o49m20á92š 79N49o38v29o63t33n98ý 6495447149159

Jinak je to hodně zajímavý způsob dělení lidí podle toho, kde a jak si vydělávají na živobytí. Kdo je živen státním rozpočtem (takže kromě mnou zmiňovaných také důchodci), ten má z principu špatný politický názor a měl by být zbaven práva volit. Naopak ten, kdo je placen ze soukromých prostředků, ten je schopen kvalifikované volby. Mimochodem, o volební právo by občan přišel také po zvolení prezidentem.

0/0
29.6.2014 19:04

T31o89m92á96š 60N63o20v12o79t34n10ý 6685597659439

"Volí jen ten, kdo není státním rozpočtem živen. To je tak obtížné? Podle mého nemá moje sestra právo volit, protože bude nutně muset volit toho, kdo jí vyplňuje mzdový list. A protože svoji výplatu má ráda, musí nutně volit ten směr, který jí jej dá."

Raději jsem to zkopíroval, aby v té změti bylo jasné, na co reaguji.

Sorry, ale mi to celé přijde tak strašně absurdní. Fakt vůbec nechápu, proč by měl lékař v soukromé nemocnici mít volební právo a lékař ve státní nemocnici ne. Fakt je tak jednoznačné, že toho v soukromé nemocnici vůbec neovlivní názory jeho chlebodárce? Fakt lékař ve státní nemocnici volí tak, jak chce stát? Jak vůbec chce stát, aby ten lékař volil? Která strana je státostranou? Proč nemá mít volební právo starosta obce? Kterou stranu (a špatně) všichni ti starostové volí?

+1/0
29.6.2014 20:56
Foto

F24r68a88n96t47i84š72e19k 39K31š50í88r 2659796685

V dnešní době si člověk obstarává prostředky k uspokojení svých potřeb dvěma způsoby. Ekonomickými prostředky,  charakteristické 

oboustranně dobrovolnou směnou plodů vlastní práce s druhými, a politickými prostředky, vyznačující se jednostranným přivlastněním plodů práce ostatních, bez ohledu na to, jakou službu za tyto prostředky nabízí. Veškeré prostředky pocházejí z prvního způsobu proto jen ti lidé, kteří takto činí mají právo o těchto prostředcích spolurozhodovat.

+1/0
29.6.2014 22:12

T54o16m29á76š 62N88o22v22o27t94n50ý 6465397679799

No, když vezmu v úvahu váš životopis ...

0/0
29.6.2014 22:18
Foto

F80r77a63n29t19i39š59e46k 66K30š57í80r 2629756205

Souhlasím, že mi to trvalo dost dlouho, než jsem ten systém prohlédl.  Státní indoktrinance funguje velmi dobře a není snadné oprostit se od jejího vlivu.

0/0
29.6.2014 22:31

T74o54m32á21š 79N93o48v82o12t53n11ý 6565717119969

Takže když jste do svých 48 let byl vojákem, policajtem a úředníkem, tak jste si přivlastňoval plody práce ostatních? A zpětně bráno, absolutně jste si nezasluhoval volební právo?

Čím jste byl indoktrinován a co jste prohlédl, jakmile jste se začal živit podnikáním? Koho jste proboha volil, k čemu vás kdo nutil?

A nemáte trochu morální problém s tím, že značné procento podnikajících lidí je do značné míře závislé  na tom, že svou práci nabízejí lidem, placeným ze státního rozpočtu?

0/0
30.6.2014 20:33

T48o43m50á59š 49N71o35v45o70t38n93ý 6695627569159

PS: Tak nějak se mi zdá, že ten váš koncept předpokládá, že teprve tehdy, když člověk nezískává příjem ze státního rozpočtu, stává se nějak uvědomělejším, na státu nezávislejším, jistotu státu nepožadujícím a k volebnímu právu oprávněnějším.

0/0
30.6.2014 20:36

K18a59r45e17l 30E95n23d27l87e85r 3423940600745

Tohle hezky vymyslel sci-fi spisovatel Daniel Weber. V jeho vymyšleném státě má volební právo ten, kdo do státní kasy odevzdává na daních byť jen o jediný centík víc, než dostává na dotacích nebo dávkách.

Samozřejmě je to, co navrhuje pan Kšír, pitomost, tenhle stát nepatří jen podnikatelům (kteří jej nanejvýš vysávají, místo, aby ho zvelebovali), nebo jejich vazalům. Zrovna tak patří státním zaměstnancům, důchodcům i nezaměstnaným. Nemluvě o tom, že za nezaměstnanost většiny těch nezaměstnaných mohou právě podnikatelé.

0/0
5.7.2014 8:42

J17i81ř87í 44Č68u80m24p39e12l35í47k 5486186612821

Je trapné, kolik občanů se považuje za neschopné rozhodovat v rámci občanského referenda a je ochotno raději přenechat svoje práva na zasloužilé straníky a jejich kmotry.

K tomu tu svoji omezenost přičítají jiným občanům, nikoliv sami sobě.

+2/−2
29.6.2014 15:32
Foto

P84e33t84r 35Z96á45v51l21a64d80s11k34ý 5251623730171

Podceňujete tu otázku.

+2/0
29.6.2014 15:39

T75o73m70á62š 56N16o35v93o74t89n78ý 6565207689809

Slušný populismus a demagogie.

0/−1
29.6.2014 15:52

Z86d60e44n13ě61k 56B68á63r39t65a 6704327639664

Před pár měsíci jste propagoval myšlenku, že lidé starší 70 let by měli mít zakázáno účastnit se obchodních akcí, protože nejsou schopni posoudit reálnou cenu nabízených šmejdů a nechají se okrást.Teď by měli ti samí lidé být schopni rozhodovat úplně o ovšem...;-)Nákup hrnců nezvládnou a o všem ostatním budou rozhodovat kvalifikovaně, moudře a správně....

+7/0
29.6.2014 15:04

D56a97v75i37d 27M70a74t47ě97j36ů 2775972897608

Pekne ;-)

+1/0
29.6.2014 15:08
Foto

N16i65k93o10l94a 98Š24t72e80f59a22n 4599179193404

Máte plnou pusu občanů ;-Oa ani je neumíte rozlišit a je to i proto, že sám nevíte zdali jste občan!Každý hoštapler skončil velmi smutně, bohužel....občan se umí poučit z minulosti jiných životních příběhů. Je mi vás líto![>-]EU

0/−1
29.6.2014 15:02
Foto

P96e84t82r 71Z36á28v90l12a29d92s96k16ý 5491613170341

Proč se mi zdá, poslední dobou, že jste vynaložil mnoho energie a i peněz, abyste se stal šéfem další stranické elity? Stanovy Úsvitu jsem si přečetl.

+2/−1
29.6.2014 15:00
Foto

S63t66a18n57i72s70l69a37v 63T52o82u27l26a 5253668636642

Člověk, který dělá psí kusy, jen aby se dostal mezi elitu, bude psát článek "vláda lidu, ne stranických elit"? Chucpe!

+4/−1
29.6.2014 14:25

T16o11m50á93š 36N63o42v24o63t74n17ý 6975917749219

Já teda žiju s reálnými lidmi v reálných Sudetech. A fakt si nejsem úplně jistý, jestli je dobrý nápad, aby o výši daní přímo rozhodovali lidi třeba ve Vidnavě nebo ve Sterém Městě pod Sněžníkem, kteří jsou naštvaní na celý svět, protože mají pocit, že se na ně vykašlali, kteří se potácejí mezi podporou a hospodou a k volbám buď nejdou nebo zvolí komunisty. Pro jakou výši daní asi budou hlasovat. To, že mohou rozhodovat prostřednictvím volených zástupců (čehož mají i právo nevyužít) mi přijde naprosto v pořádku.

Btw, vy si vůbec nevidíte do úst. O směřování a financování něčeho tak malého jako je vaše strana, raději nenecháte rozhodovat žádnou skupinu a rozhodnete si pěkně sám. (Asi máte strach, co by z toho mohlo vylézt.) Ale o směřování a financování státu byste chtěl, aby probíhala nekonečná referenda.

+4/0
29.6.2014 13:58
Foto

P72e35t58r 92Z97á61v67l35a24d55s17k83ý 5451733850141

Vláda lidu, eufemisticky ulice, může být, pane Okamuro, velmi nebezpečná.

Jistě, nejsme spokojeni s demokraturou soudobého rázu. Jen málo lidí je spokojeno.

Nesporně je třeba posílit občanský prvek, zintenzivnit tlak na volené a nevolené představitele, ale na druhé straně je třeba vidět, že máme za sebou 40 let reálného socialismu a centrálně řízeného hospodářství, vštěpování závisti a udavačství, exaltovaného byrokratismu, nulového právního vědomí a sporného uznávání mravních hodnot.

Volby 1× za 4 roky evidentně neřeší naše problémy uspokojivě a dostatečně. Na druhou stranu je třeba obávat se vlády luzy.

Abychom nedosáhli (s dobrým úmyslem) vlády Sovětů.

Trápím se hledáním řešení a jejich dopadů již mnoho let a ač bych se toho nikdy nenadál, nejméně vad nacházím v opuštění modelu republikánství a v návratu k monarchii. Sám jsem poněkud udiven tím, co jsem našel.

+2/−1
29.6.2014 13:51

M35i43l51a42n 60J66i39r36á12s74e42k 9186956627390

Jsem rád, že jsem lůza. A vy jste kdo?

+2/0
29.6.2014 15:18
Foto

P70e77t71r 53Z90á66v73l64a13d47s75k35ý 5471283780951

Tak prima. Indexuji si Vás mezi luzu.

Jste člověkem s vizemi?  Jste nepostradatelným? Jste libovolně zaměnitelný? O mě totiž vůbec nejde. Jde o Vás. Přeneseně vlastně mohu být v tomto smyslu i Rejzírem.

0/0
29.6.2014 15:44

J50i77ř70í 81M63a50t41ě59j16č94e31k 9898339284587

Našel jsem totéž a překvapen nejsem.

0/0
29.6.2014 15:45
Foto

P38e61t26r 45Z15á73v29l93a47d60s77k48ý 5931843400901

Mě to překvapilo, protože jsem si myslel, že jsem vyznavačem rozumného směru a jednoduchá tabulka s klady a zápory ve druhém sloupci mně řekla, že se nechovám racionálně.

0/0
29.6.2014 16:02
Foto

L18u32c77i91e 40M35r80á74z30i45k21o47v94á 6444825411833

Dobrý den, co se týče modelu monarchie, ono to jednou nejspíš přijde i sem a domnívám se, že to nebude dlouho trvat....

0/0
9.7.2014 11:03

J88i46ř73í 31Č82u73m32p30e82l33í30k 5856126472741

KARMA s podtržením!!!!

Referendum je nejvyšší a rozhodující demokratické právo občanů, které umožňuje všem občanům v rovnosti rozhodovat o správě společnosti, tedy státu. !

Základním demokratickým právem občanů je právo rozhodovat o znění Ústavy, kterou má následně povinnost hájit ústavní soud, před zásahy a porušováním ze strany politiků a jiných institucí. Ústavní soud je zřízen v rámci ústavy státu a jeho pravomoci vyplývají ze znění ústavy, schválené referendem občanů.(Dosud od roku 1989 nemáme občany schválenou ústavu)!

ČSSD se svým ministrem pro legislativu Dienstbierem, předkládá, jako zákon o referendu další legislativní zmetek z dílny ČSSD, který nadřazuje práva politiků, nad práva občanů a dělá z naprosté většiny občanů hlupáky. Zajímavé je rovněž, že si Dienstbier pro vnitrostranické referendum ČSSD zapomněl stanovit svoje potřebná kvóra. !!

Nevolte papaláše a falešnou levici z ČSSD, ale Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury, který nezradil a chce vrátit občanům jejich základní práva, včetně skutečného práva na ničím neomezené občanské referendum!R^[>-]R^

+5/−4
29.6.2014 13:43

T74o13m23á67š 54N36o28v12o80t51n25ý 6695617809979

Píšete, že Okamura chce vrátit občanům jejich základní práva, včetně skutečného práva na ničím neomezené občanské referendum.

Jestliže ho chce vrátit, tak mi z toho mi vyplývá, že jsme takové právo už někdy měli. Kdy?

+3/0
29.6.2014 14:02

J12i77ř45í 63Č15u47m65p69e34l58í55k 5706566122591

Jde o základní lidská práva,

jako je právo na život, svobodu a rovnost mezi občany. To jsou nezcizitelná práva a skutečností je, že žádný dosavadní režim v naší historii, potřebný rozsah uplatnění lidských práv našim občanům neumožnil. Demokratická společnost nemůže být vázána na jednu ideologii, či náboženské vyznání.

Protože nyní tvrdíme, že jsme demokratická společnost, je volání po návratu základních lidských práv, včetně referenda, zcela oprávněné.

+2/−1
29.6.2014 14:36

T87o28m97á45š 71N91o31v25o86t56n69ý 6435927789669

Stále nechápu, jak se lze vrátit k něčemu, co nebylo.

+3/0
29.6.2014 14:43

J13i69ř48í 83Č30u52m49p47e41l37í19k 5426876182971

Lidská práva byly již definovány.

0/−1
29.6.2014 15:16
Foto

Z65d70e10n30ě63k 96M70a26t19u16š79k61a 7588176445136

ta práva byla definována

+1/0
29.6.2014 15:21
Foto

P72e90t67r 54Z84á31v72l80a16d47s79k66ý 5181623580431

Co jste to napsal??? „Lidská práva byly již definovány.“ Kdo je definoval, za jakým účelem, komu ku prospěchu? Jsou pravdivá, nebo je to jen výběr nějakých práv? Jsou to práva?

+2/0
29.6.2014 15:56

T87o90m98á43š 71N25o69v42o53t39n77ý 6505897909409

Tady jde o prosté pochopení jazyka a smyslu jednoduché věty. Jak může Okamura někomu vrátit něco, co nikdy neměl?

+1/0
29.6.2014 16:14
Foto

P95e33t45r 51Z30á62v23l43a97d28s23k25ý 5261143170551

Ta práva, řekl jste, jsou nezcizitelná. A určil to kdo? Patrně nějaká filosofie, nebo názor. A jiná filosofie klidně může operovat se zcela jinými právy a pojmy.

Nechci lidská práva vyvracet, ale jen relativizovat. Kde jsou práva nosorožců? Práva stromů, práva myší? Musíme dojít k závěru, že lidská práva, jakkoliv pochopitelná, jsou právy izolované skupiny a proti nim nutně stojí jiná práva.

Můžete namítat, že člověk je nejvyšší tvor, a má právo všechna ostatní práva pokládat za nižší.

Tím se ovšem dostává do nehezké pozice. Nordická rase se také pokládala za nadřazenou všem ostatním. 

A podívejme se ještě dalším pohledem: zvířata, nezdegenerovaná civilizačními principy nemají práva na život, nemají práva na svobodu, dokonce  jsou si nerovná z principu přírody. Pak musí být lidská práva  jen umělým konstruktem nadřazeného druhu.

Míchat do toho demokracii, je poněkud OT. Možná lepší otázka by byla po přežití druhu. Demokracie je také jen vymyšlenost. Navíc nefunguje.

0/0
29.6.2014 15:39

J56i46ř54í 69M25a45t69ě10j75č96e22k 9408909934407

Právo na rovnost ... no to je nesmysl,ani dva si nejsou rovni. Jo, rovnoprávnost to je jiná...

+3/0
29.6.2014 15:41

D26a56v49i69d 83M26a17t23ě53j74ů 2565102247588

Demokracie se vseobecnym a rovnym volebnim pravem je pro spolecnost stejne zhoubna, jako moznost resit zasadni otazky provozu statu vseobecnym referendem. Zejmena v rovnostarske spolecnosti jako je ta nase. Ja jsem naopak pro zavedeni vahy volebniho hlasu, a to proto, aby lide financujici provoz statu meli vetsi slovo pri jeho smerovani.

+4/−1
29.6.2014 13:38



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.