Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o64m37á83š 94B59a81l92v43í77n 3271632144341

Ten návrh je naprosto karádný důkazem oprávněnosti rozsudku, který opravňuje používat pro autora přezdívku Pitomio, protože to je prostě pitomost.

Zvolený zastupitel je tu za prvé od toho, aby činil i nepopulární rozhodnutí. Za druhé - už v oakmžiku zvolení zástupce tu existuje většina, která zvolené zástupce nechce (uvědomte si prosím, že máme poměrný systém), takže k vítězství ve volbách stačí cca 30% odevzdaných hlasů aktivních voličů, takže tu máme 70% hlasů proti.

Uvedení návrhu do praxe pak znamená ukotvení populismu jako hlavního politického směru do Ústavy.

+2/0
27.4.2017 12:10

P62e42t89r 60K58a50f27k45a 8365925248646

Pane, jste o mnoho let pozadu.Takto idiotsky se návrhům Tomio Okamury vysmívali ve sněmovně, kde v tédobě bylo slovo „referendum“ nevyslovitelné, před mnoha lety. Dnes se jižnevysmívají, dnes se ho snaží nepouštět do médií, aby jeho myšlenky „nekontaminovaly“národ.

Zavedení zákona o referendu,je záležitost nejvyšší důležitosti. Pro Vaši informaci, Ústava s ním jižpočítá, měl být přijat hned po přijetí ústavy. Vaše námitky jsou relevantní,ale nižší důležitosti a nejsou argumentem proti přijetí zákona.

0/0
1.5.2017 21:25

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

L21e83o 60W29o29l72f 5612918290164

Fantastické. Jestli to dobře chápu, jste ochoten položit se na oltář přímé demokracie

a odstoupit ze všech politických funkcí, pokud by tím byla prosazena přímá demokracie? A nebo je to jen taková hra na slepou bábu?

+4/0
26.4.2017 21:04

J12a68r42a 54R98a56n60k 1371356819371

Dobre napsane, LeoR^R^R^

0/0
27.4.2017 5:18

L22a32d26i10s91l28a49v 22O28n29d10r90a 8799942700185

Proč by odstupoval? Leda by ho jeho voliči odvolali

0/0
27.4.2017 7:22

I81v57a96n 89M52a41r42e35k 6864908262

Karma R^[>-]

+3/−3
26.4.2017 19:45
Foto

Š95t27ě88p75á65n 88B82i82c70e38r13a 6289802428526

Vzpomínám jak v 89 většina lidí se bála radikální změny a nejraději by měla v čele dál komunisty, tentokrát však s lidskou tváří. Lidé se radikálních změn bojí a to je smůla pro všechny nové politiky i strany a mohou mít program sebelepší. Na to dojede v Německu AfD a v Česku Okamurova SPD.

+2/−2
26.4.2017 19:20

J17a87n 82V67r50á73b14e85l 4517548768838

Naprostý souhlas. Je smutné že stále se najde spousta lidí a radši dal budou volit Bohouše. Ale SPD už má slušnou podporu tak věřím že v Říjnu ČSSD smaznem.

+7/−4
26.4.2017 18:40
Foto

L46u69d89ě83k 73M14a37z32u25r11e40k 7340346891229

To je možná sice hezké, ale v praxi si něco takového nedovedu představit.

Takže se bohužel jedná možná sice o hezký, leč nesplnitelný slib. Rv

Jinak odvolatelnost někde v podstatě i funguje již dnes - je například celkem hodně starostů, kteří takto "dostarostovali" již během volebního období.

Já bych na to šel úplně jinak - např. dvě volební období a dost pro každého! Ne, že třeba takový Mareček Bendů bude v parlamentu 30 let! Rv

+2/0
26.4.2017 18:03

J86o46s53e54f 77L18e19i88n34e47r 8137329747322

Mně připadáte čím dál tím míň věrohodnější. Vaše poslední televizní vystoupení:

''minulej tejden jsem o tom mluvil s Marinou.'' Marina říkala.....

Vy, si vážně myslíte, že Marine Le Pen, leží na srdci české problémy?

Paradoxem je, že různí nacionalisté se spojují aby později proti sobě bojovali.

Připusťme, že se Unie rozpadne, Jakou šanci máte proti Marine Le Pen? Potažmo

Francii? Odstaví vás jako školáčka, který nikdy nic nepochopil.

+9/−5
26.4.2017 16:59
Foto

M23i13r33o20s22l97a45v 11M48a29c54e75k 5151295900862

SAMOZŘEJMĚ MÁTE PRAVDU, KARMA

+9/−7
26.4.2017 15:24

O52t42a 26K82i90n97c 6149118322156

Ještě nevím, koho budu volit, ale vím, že SPD volit nebudu.

+9/−10
26.4.2017 15:00

L37u59b10o58m36í11r 15M57a92g86d36á11l23e77k 4232509453153

ale to je vaše svobodné rozhodnutí

0/0
9.5.2017 17:10

M35i33r42o14s68l42a60v 60B88á58r48t31a 8144280190897

Politika působícího na celostátní úrovni nebo ve velkých městech lze těžko odvolat, protože by to vyžadovalo velké úsilí od organizátorů a lidi už jsou stejně takoví rezignovaní, že je těžko někdo probudí k nějaké akci.

Jo, házet vajíčka nebo mávat červenými kartami je snadné. K tomu se vždy najde pár ochotných pokřikujících kavárníků. Prostě, nějaké výsledky voleb je nezajímají.

Na SPD jsou ale zajímavá jiná témata - třeba ekonomika nebo zahraniční politika. To asi lidi zajímá víc. Každopádně, SPD může být zajímavá alternativa, protože těch zavedených stran mají lidi plné zuby. Je ale také pravda, že už se tu objevilo v minulosti dost nových stran a nic dobrého z toho nevzešlo. Ale za pokus to stojí.

+9/−5
26.4.2017 14:42

J92a17r50o47s69l27a74v 10B71l97i98ž25ň41á12k 5150776573684

Většina autorů příspěvků nechápe nebo si neuvědomuje, že odvolávání politiků je pouze to " za B" nebo dokonce "za C" , protože to "za A" je radikální změna politického systému. To znamená - přímá demokracie, široké referendum a s přímou volbou politiků souvisí také odvolatelnost politiků.

Občané mají mít právo se v referendu rozhodovat o zásadních otázkách týkajících se budoucnosti země.

Jestliže se k radosti populace prosadila přímá volba prezidenta, tak logicky musí následovat také přímé volby poslanců, starostů a hejtmanů.

A s přímou volbou jde ruku v ruce možnost odvolatelnosti politiků referendem.

Pokud to pro někoho není poměrně jasné a srozumitelné, tak má plné právo buďto dále tápat nebo navštívit některou s akcí, které Tomio Okamura pořádá nebo se jenom účastní a zeptat se přímo kováře. :-)

Jsem si jistý, že těchto akcí je po celé České republice přehršel.

+5/−2
26.4.2017 14:40

F94r95a80n94t55i41š26e75k 49B25y98s53t65ř32i81c14k87ý 7302427947673

"...rozhodovat o zásadních otázkách týkajících se budoucnosti země..." - Takže přímá demokracie jen někdy? :-) A kdy někdy? Když to odhlasují poslanci? Nebo se nějdřív udělá referendum o tom, jestli je nějaké téma natolik zásadní, aby se o něm konalo referendum? :) Když přímá demokracie, tak se vším všudy. Chci hlasovat o novele muzejního zákona!

+1/−8
26.4.2017 14:46

P65a16v66e13l 96S43t61á44r56e56k 6435536562597

Okamurovi a jeho straně SPD se podařila výborná věc. A to, že příznivci jeho strany vědí vše, jinak by přece prosazování přímé demokracie nevěřili. Dokázal je všechny o všem informovat a to tak, že dokáží o každé věci fundovaně rozhodnout. Proto se nebojím, že pokud bude ve straně SPD nějaké referendum (třeba, kolik hlasů v anonymním hlasování stačí na odvolání předsedy strany), že by rozhodli špatně. A potom bude výborné, až tuto vlastnost, "informovanost", rozšíří na všechny občany ČR a my budeme schopni rozhodnout o čemkoliv, protože prostě všechno budeme vědět. No a pak už nebudeme zastupitelskou demokracii potřebovat, rozpustíme parlament a pan Okamura se bude moci věnovat ... čemukoliv.

0/0
26.4.2017 19:52

F23r92a21n22t93i15š52e51k 34B83y71s53t42ř92i59c97k26ý 7562247727373

Potenciální situace: Třeba někdy v budoucnosti bude poslancem PČR zakomplexovaný míšenec, kterého v mládí ponižovali a šikanovali a který se začne společnosti "mstít" svým rasistickým a xenofobním veřejným působením. To se mi líbit samozřejmě nebude a budu chtít takového poslance okamžitě odvolat. Co proto budu muset udělat? Zajít na nějaký úřad?:-)

+8/−1
26.4.2017 14:33

J40o74s38e51f 43H81e24j15n67a 2524200226746

Vaše trapná hloupost se prohlubuje. Tušíte třeba, jak by probíhalo to přímé odvolávání? Vám jde o jediné: přisát se. Kamkoliv!

Ještě vám sprvuje finance soudruh Zilvar?;-O

+9/−12
26.4.2017 13:58

J31i89ř94í 18K30u10č61e22r63a 5428291354896

Vážený pane, ještě v době Vašeho pokusu o prezidentování, jsem vaše názory vnímal jako srozumitelné a konzistentní, ale dnes neváháte si sám sobě názorově odporovat a ještě to považujete za klad.

Dobrá je myšlenka přímé, resp. polopřímé demokracie, ojedinělá na naší politické scéně. I když technicky si systém představuji jinak výsledek je shodný, tedy vrácení politikovi jeho základní funkci, ZÁSTUPCE vůle svých voličů. Totalita by neměla šanci, podnikatelé by pak mohli podnikat ve skutečně rovných podmínkách a egocentričtí mediální exhibicionisté by měli své zábavné pořady v médiích.

V porovnání k výše uvedenému nechápu Váš příklon k hradní partě vedené sprostým egocentrikem a k evidentně totalitnímu vůdci současného Ruska. Vaše extrémní, až militantní názory na migraci a "pravé vlastenectví" Vám evidentně hlasy voličů nepřináší, tak jako zastánce přímé demokracie máte uznat chybu a z téhle pozice vycouvat. Zřejmě by stačilo zasadit se o striktní dodržování současných přísných imigračních zákonů a migranti se k nám ani v budoucnu nepohrnou.

Přestože Vás (zatím) volit nemíním, byla by chyba, kdyby jste v parlamentu chyběl. Je to jen na Vás.

0/−4
26.4.2017 13:46

J28a50r96a 57R26a95n41k 1851846619461

Souhla pane Kucero.....az na tu posledni vetu, kolik hladovych, zbytecnych krku v parlamentu chcete zivit?

0/0
27.4.2017 5:21

J83i52ř70í 70K37u29č25e28r43a 5308271374176

200 dokud ústavní zákon nestanoví počet jiný. Přestože se nás občas někdo snaží přesvědčit o opaku, tak náklady na Parlament jsou prkotina. Nejvíc peněz nás stojí ruzné výbory, podvýbory, komise apod., 2. nejhorší jsou straničtí zástupci v dozorčích radách a vedeních firem (malá domů pro stranu na prvním místě) a jedničkou jsou dotace, kde naše peníze dostanou vybrané firmy na nesmyslné projekty, třeba národní podpora spotřeby "školního mléka" a zároveň "Mimořádná podpora na snížení produkce mléka". Takhle se to vede.

+1/0
27.4.2017 10:25
Foto

P31a48v93e72l 75M28a20c94h32a18č91e95k 5631702933

Hezké školení, díky. Abych parafrázoval:

Mne fascinuje ta hloupost politiků s níž si myslí, že co občan to blbec.

Osobně by se mi odvolatelnost politiků velmi líbila, vám jistě mnohem méně, protože byste byl nepochybně jedním z prvních.

+9/−7
26.4.2017 13:36

V92l25a43d44i14s42l71a46v 57S89v50o36b22o14d16a 7560965335699

Pane Okamuro, je někde k dispozici arch kterým bych vás mohl odvolat? Jsem už přímo nedočkavý, ho podepsat.!!

+11/−7
26.4.2017 13:27

P50a94v57e47l 23S19t43á35r87e29k 6615786412647

To nepůjde. Propagátoři přímé demokracie budou mít ze zákona výjimku

+2/−1
26.4.2017 19:53

J54a34r49a 14R83a91n13k 1881756579251

Sice to zni docela legracne "propagatori prime demokracie" v zemi, ktera se stale potaci mezi ruskou a ruskou :-) demokracii.....znam jen jednu demokracii a to je stale ta zapadni a ani Donik ji nemuze zlikvidovat, jen to chvili potrva:-)

0/0
27.4.2017 5:18
Foto

E84m76r82i82c28h 12S44o97n40n11e53k 7975674942314

Odvolatelnost politiků voliči je logický nesmysl. Pokud se někdo dostal do voleného sboru na základě překročení pětiprocentní hranice, muselo by jej tedy odvolat nejméně 95 procent voličů, aby bylo zajištěno, že přinejmenším i část z těch, kteří jej volili a jejichž zájmy hájí, už jej jako svého zástupce nechce.

V opačném případě by bylo možno odvolávat zástupce opozice nebo menších stran donekonečna.

Politik, který se dopustí nečestného jednání, by měl mít tolik soudnosti, že odstoupí sám. Pokud tak neučiní, měla by jej k tomu přimět jeho strana, protože kazí její vyhlídky v dalších volbách.

+7/−3
26.4.2017 13:27

V93l97a45d58i37m37i71r 94T57ů58m80a 3163911484

Vážený pane Sonneku, máte naprostou pravdu když popisujete jak by to mělo fungovat. Ale upřímně, funguje to tak? Já myslím, že ne. A proto by měla být pojistka jak zabránit špatným rozhodnutím. Zatím ty, které uvádíte dle mého názoru nefungují.

+6/0
26.4.2017 14:27
Foto

E76m46r16i80c89h 96S33o66n51n15e11k 7585434422344

Co je to špatné rozhodnutí? To, které je nepopulární, ale nutné, to, které mně nebo Vám nevyhovuje, to, které nevyhovuje křiklounům? Rozhoduje se zpravidla kolektivně - hlasováním; jen výjimečně se jedná o rozhodnutí jedné osoby. Odvolatelnost politiků existovala před Listopadem ́89. Nemám pocit, že bychom se tam měli vracet.

+1/−2
26.4.2017 14:54

P52a79v51e45l 87P70o18n89e40c 6984879572140

> Co je to špatné rozhodnutí?

Například rozhodnutí, které ohrožuje bezpečnost či stabilitu země, dále pak rozhodnutí, které je v jasném protikladu s volebním programem. Příkladů by se našlo určitě víc ale chápu, že se to těžko objektivně soudí.

+1/0
26.4.2017 19:33

V87l34a68d31i38m16i90r 34T16ů90m86a 3153331704

Myslím, že nepopulární rozhodnutí nemusí být špatné. Ale politik ho musí zdůvodnit. Souhlasíte např. z dotacemi pro solární elektrárny? Kteří politici toto prosadili? Je to obrovská zátěž na dlouhé období. Co to přineslo? No někomu asi něco ano.

A máte pravdu. Rozhodovalo se pěkně kolektivně. Na základě toho, že ty zvedneš ruku teď pro můj zájem a já na oplátku příště pro tvůj.

0/0
27.4.2017 6:52

J41i92ř53í 35K77u38č61e33r16a 5108641554596

Bohužel logický nesmysl jste napsal vy. Neodvolatelný politik odstoupí sám, protože má "soudnost". Případně ho "přiměje" strana. Zkušenost Vás měla dávno této naivity zbavit.

+4/−1
26.4.2017 14:28
Foto

E15m38r26i50c89h 19S75o61n63n79e42k 7375144362424

To není naivita, ale důvěra v budoucnost. Dříve nebo později to tak bude.

+1/−2
26.4.2017 14:48
Foto

R28o73m59a58n 81K46o47z57e46l 4557616783754

Náhodou vzpomeňte si třeba na bývalé ministry Julínka nebo Dienstbiera, oba byli odvoláni díky tlaku veřejnosti.

+1/0
26.4.2017 20:52
Foto

J36i11ř62í 30T73u59r41n28e77r 8748461245243

Hned po přečtení tohoto článku jsem se "šel podívat" na aktuální volební preference "Úsvitu", nalezená hodnota pod jedním procentním bodem mě poněkud uklidnila.:-)

+11/−7
26.4.2017 13:24

M93i78r39o72s91l50a33v 35B89á86r36t14a 8964760680897

A co má Úsvit společného s Okamurou?

+5/0
26.4.2017 14:46

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

M67i13r44o56s96l85a37v 77B79á17r40t76a 8114100940837

Souhlas. Pro Tomia pořádné kšefty mohou být příjemná představa, ale pro ODS (i pro béčko ODS, tj. TOP) to byl, je a bude smysl existence této strany. Jen se bojím, že teď spousta těch, kteří byli členy nebo sympatizanty ODS, nalezlo do ANO, když už jim ODS neposkytuje záruku vysokých (finančních nebo politických) zisků.

0/0
26.4.2017 15:59
Foto

J21i67ř31í 52T77u16r81n68e38r 8518101205743

Máte pravdu, nevím jak je to možné, ale pletu si "Japonce s Černochem" (to byl žert). SPD a Úsvit se mi také jaksi názorově spojují a spojují je, chválabohu, i bídné volební preference.

0/0
27.4.2017 9:47

L92a68d62i63s58l86a17v 42O78n67d96r92a 8129942220425

To je váš nejlepší argument proti odvolatelnosti?

0/0
27.4.2017 7:25
Foto

J91i58ř88í 86T41u29r84n19e46r 8478881965623

Pokud máte čas a chuť, můžete si přečíst mé blogy, ve kterých tyto principy kritizuji s patřičnými argumenty.

0/0
27.4.2017 9:41

L86a68d43i36s66l15a24v 70O23n47d50r17a 8769782870635

Aha, takže mi neumíte jmenovat ani jeden. To je tak snadné, vést diskuzi stylem "přečtěte si všechno, co jsem kdy napsal a hledejte, já na nic odpovídat nebudu"

0/0
27.4.2017 15:00
Foto

J54a83r14o86s56l94a59v 51H31a87l61u49z76a 2536224499278

Odvolávání politiků funguje pomocí volení. Kolik stran zkončilo a kolik jich živoří na okraji? Pokud politik poruší zákony, tak by měla fungovat něco jako trestní odpovědnost. Pokud toto strana kryje (doktor Ráth by mohl vyprávět) je to další hřebíček do rakve. A u toho prezidenta je možnost odvolání z důvodu velezrady a tu zatím neprovedl a jenom zlobí stejně jako všichni ostatní. Za jedno volební období se toho dá pos..t hodně, ale po volbách to jde většinou napravit.

+1/−1
26.4.2017 13:14

P45a26v79e38l 59S75ý37k17o28r31a 4444516462344

Copak jste měl z češtiny...a ze slohu? Nedá se to číst.

0/0
26.4.2017 13:21

V52l15a31d81i91m14í91r 75M39o72r83a83v45e26c 3628310453923

Trestní odpovědnost politiků, pokud nejde o politickou vůli a politickou popravu jako u Ratha neexistuje (nehájím Ratha, ale kdyby nebyla politická vůle, nikdy by se nic nestalo a on by šéfoval se svou bandou veřejným zakázkám dál. Nechci Vám brát iluze, ale dneska těm zakázkám jenom šéfují jiní) Odvolání politiků pomocí volení, jak píšete nefunguje. Čachruje se s pořadím kandidátek. A že některé strany byly odstaveny? No, jak od čeho. Faktem však je, že za 4 roky se dá nadělat tolik škody jak v právním systému, dají se schválit nenávratná poškození občanů - třeba církevní restituce v té podobě, v jaké byly schváleny, tak v ekonomice a vůbec všude. To, že je odvolatelnost možná pomocí voleb je jenom falešná iluze.

No a jak je to v praxi? Ti jakoby odstavení z politiky dostanou trafiky, kde se mají nakonec lépe jak v té politice. A k tomu soudnictví, není možné odsoudit politiky, když jsou soudci politiky dosazováni. Systém je nastaven tak, jako že ne, ale realita je taková, mám to přímo od jednoho bývalého předsedy krajského soudu.

+3/−2
26.4.2017 13:22

V37l66a58d42i70m83í25r 34M38o59r49a76v37e17c 3798510363963

Faktem bohužel je, že žijeme pouze v iluzi demokracie, které jsme byli ochotni uvěřit. A zatím totalita jak v podání Babiše, tak EU bují a bují a spousta lidí tomu dalšímu omezování práv a svobod ještě tleská.

+12/−2
26.4.2017 12:59

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Z71d32e39n56ě23k 52B50á49r65t75a 6909902897650

Pro Vaše odvolání by se jistě našel i závažnější duvod.Podle Vašeho staršího bratra jste schopen pod nadvládou Ruska vládnout jako nový Klement Gottwald.Váš bratr na mě pusobí,narozdíl od Vás jako slušný člověk.Moc se mi líbí japonský smysl pro čest.Doufám,že Váš starší bratr očistí jméno Vaší rodiny od špíny,co jste na něj nakydal...

+9/−10
26.4.2017 12:53

V10l97a57d18i66m92í72r 59M97o76r79a63v25e89c 3948550753653

Ano, je to jediný politik, který má ve svém programu odvolatelnost a postižitelnost politiků a proto tolika hlupcům leží v žaludku. A upřímně, Úsvit, který ho cíleně a věřím že na objednávku odstavil, kde dneska jsou? Věřte si čemu chcete, mou důvěru má a věřte mi, že stejně uvažujících lidí pomalu, ale jistě přibývá. Hezký den.

+9/−3
26.4.2017 13:08



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.