Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I

ikim

13. 2. 2011 20:19
HODINOVÁ SAZBA NENÍ MZDA.

Pane Okamura, nezlobte se, ale zklamal jste mě se svými znalostmi o peněžních tocích. Jak můžete plést hodinovou sazbu se mzdou.  Hodinová sazba obsahuje, nájmy, leasingy, odpisy, nářadí, pojštění a část daní.  Mzda to je hodinová sazba po odpočtu, výše jmenovaných položek. Takže po odpočtu z výše uvedené sazby 250,- Kč zbývá mzda tak 50Kč,-/hod. Pokud to nebyl melouch a jako movitého Vás nechtěl někdo natáhnout. Přesčasy v nemocnicích nelze srovnávat s přesčasy u HYUNDAI, kde po 8hod u výrobního pásu dostanete 10min na vyčurání a pás jede dál.

0 0
možnosti
JH

tlachal

13. 2. 2011 20:47
Re: HODINOVÁ SAZBA NENÍ MZDA.

Promiňte, ale já zase nerzumím vaší kalkulaci. Byl to melouch, takže to vezměte 250 Kč jako čistá mzda (je to melouch bez zdanění a možná i s nevlastním nářadím).  Jinak by to bylo dejme tomu  za 500.

Jde tedy o porovnání čísté mzdy, což  je s určitým přiblížením korektní. A jak říká pan Okamura je to katastrofa. Také nechci, aby měl léčil vystresovaný doktor (kterého doma téměř neznají) s přímem o málo větším než pokladní v TESCO (zácvik cca půl dne).  Platím docela hodně do zdravotního systému a chci za to odpovídající hodnotu. A dávno vím, že co je zdarma nemá cenu....

0 0
možnosti
VH

cvlad

13. 2. 2011 19:50
Doktor jako instalatér.

kde máte jistotu,že cena jakéhokoliv řemeslníka když mu zaplatíte třeba 500 za hodinu práce je jeho mzda, to je samozřejmě nesmysl, protože zrovna tak operace třeba žlučníku třeba za 20000 není mzda doktora a sester.

0 0
možnosti
HM

zluta-rozinka

13. 2. 2011 18:58
ten odstavec -

´Příklady ze života lékařů jsou děsivé´   ... tomu, pane Okamuro, snad sám nevěříte...

0 0
možnosti
G

Gehenna

13. 2. 2011 19:30
Re: ten odstavec -

Souhlas. Pojišťovně se za CS účtuje okolo 25000... Jak tyto peníze rozdělí management nemocnice je věc, kterou těžko ovlivní např. ten slavný instalatér, který mj. odvádí dost peněz na daních apod. v dobré víře, že nebudou prošustrovány na kraviny, ale použity na věci, za jejichž účelem je státu odesílá.

0 0
možnosti
PN

lynxxx

13. 2. 2011 18:06
Ano pane Okamuro

Máte pravdu, že lékaři by měli být placeni lépe. Nikoliv ale paušálně všichni, v kterékoliv nemocnici, na kterémkoliv postu, podle nějakých tabulek.

Měla by se udělat především reforma, která vnese do zdravotnictví trh. Pak se ukáže o koho mají pacienti zájem, kdo je dobrý a tudíž, kdo může lépe vydělávat. To se týká jak nemocnic, tak jednotlivých doktorů.

Pokud mi pojišťovna zaplatí za operaci kolene třeba 50tis. Kč, pak já jsem ochoten si doplatit i dvakrát tolik za to, že moje koleno bude dělat odborník na nejvyšší úrovní, s nejlepším vybavením, v pěkném prostředí, s dobrými službami okolo. A vůbec mi nebude vadit, že pan doktor má třeba Ferrari.

Dneska je to tak, že doktorská honorace je napojena na penězovody (léky, přístroje, služby), na normální doktory se kašle a pacient je votrapa, kterého je třeba "vyřídit".

0 0
možnosti
PN

lynxxx

13. 2. 2011 18:08
Re: Ano pane Okamuro

Ještě dodám, že odboráři společně s doktorskou honorací jsou ti, kteří tento stav udržují a platový požadavek je jen politická hra jež je součástí odporu proti reformě, kterou by nedej bože mohla tato vláda zkusit realizovat. Je potřeba ji odstřelit už v zárodku, v zájmu zachování výhodného statu quo.

0 0
možnosti
H

hotovson

13. 2. 2011 17:16
Okamura - prirodni ukaz v ekonomice podnikani

My, co se podivujeme podivnemu porovnani platu lekare s platbou firme za sluzbu muzeme byt radi, ze si bajny Tomio vybral jen drobne "cuckare" automechanika ci stukatera.

Panenky by se nam protocily a cela orosila, vybral-li by si pro srovnani takove majstrstyky, jako jsou prodavaci v autosalonech, jeste hur pak realitni maklere.

No pocitejte se mnou - kupujete nove auto, nic moc, plecku za pul milionu, sepsani papiru a jine formality rekneme hodina, ucet dela 500.000,- Kc. Tomu rikam hodinova mzda, za to se vyplati i nejaky ten prescas.

A ted si spocitejte hodinovku poskoka v realitce, kdyz vam za par hodin proda dum za 5 mega...

Chudaci ti, co jim Tomio investoval do podnikani

0 0
možnosti
T

Tojsmemy

13. 2. 2011 17:22
Re: Okamura - prirodni ukaz v ekonomice podnikani

Říkáte, že když prodá prodejce v autosalonu auto za 500tis Kč, tak je to jeho profit? Nebo dokonce jeho hodinová mzda? To jsou mi tedy počty 8-o

0 0
možnosti
SF

Stary Fafa

13. 2. 2011 16:54
Do parlamentu

Okamura-san, do parlamentu. R^

0 0
možnosti
J

jsemj

13. 2. 2011 16:36
Děkuji,

vždy jsem si vážil vašich názorů a postojů. Tento článek vás posouvá ještě výš.

0 0
možnosti
SHI

sir Humprey IV.

13. 2. 2011 23:20
Re: Děkuji,

Ano

Něco mezi nebem a zemí

0 0
možnosti

Quazi

13. 2. 2011 15:17
pro ilustraci

Cituji z webu sdružující matky postižených dětí, pisatelka je lékařka a matka postiženého dítěte:

"Samotnou by mne snad ani nenapadlo stěžovat si na výši platu, už jsem si za 19 let zvykla. Jsem však už unavená z toho, že dnes a denně musím volit mezi tím, že budu léčit správně a zadarmo, anebo budu penalizována. Peníze totiž nejdou tam, kde se péče odehrává, ale dle nesmyslných paušálů. Uráží mne, že je náměstkyní pro léčebně-preventivní péči v naší nemocnici dívčina, která v životě neviděla živého pacienta, ale má ten správný stranický průkaz. Jsem naštvaná, že můj kšunťácký počítač v ambulanci stál 20 tisíc korun a stejný lze koupit na alza.cz za 8 tisíc."

0 0
možnosti

Quazi

13. 2. 2011 15:22
Re: pro ilustraci

Takže korupce, klientelismus a to všechno už mnoho let před očima lékařů.

Dovolím si spekulovat: pokud by nepřišla takzvaná krize a stát by měl na valorizaci příspěvku za státního pojištěnce, jichž by tak dramaticky nepřibylo, nikdo by se neozval. Celý systém by běžel dál jako doteď, my bychom se oficiálně prsili nejnižší novorozeneckou úmrtností (už jsem z toho klišé fakt unavená) a pacienti by postraně hudrovali nad arogancí personálu a vskrytu dál radostně využívali péče tzv. zadarmo.

Já jsem ráda za tenhle stav, aspoˇn se pozná, jak moc jsou ti doktoři potřeba a jestli náhodou si spoustu potíží nemůžeme vyřešit sami.

0 0
možnosti
T

tosys

13. 2. 2011 14:42
K Doktor jako instalatér

Vážený pane Okamuro.

S Vaší úvahou prezentovanou ve zmiňovaném článku plně souhlasím.Ovšem chtěl bych Vás požádat ještě o doplnění o úvahu , proč se po roce 89 stalo to, co dnes vidíme jako téměř neřešitelný problém a to je všudy přítomná korupce, která odčerpává miliardy ze státního rozpočtu a stojí i za problémem našeho zdravotnictví. Myslím, že se dnes nikdo nebojí, že bude za korupci potrestán a ani jinak znemožněn.Náhodně usvědčení zkorumpovaní politici a státní úředníci od svých stran dostanou "trafiku" a jede se dál.

Děkuji za Váš názor. Antonín Sysel

0 0
možnosti
DC

Daniel Ch

13. 2. 2011 20:31
Re: K Doktor jako instalatér

Korupce je zde převážně právě z těch 40let před 89. Jenže to většina nechce pochopit.

0 0
možnosti
LP

Petrovsky

13. 2. 2011 14:04
oboustranny zajem.

Ono srovnani instalatera a doktora nestoji za komentar. Chci jen podotknout, ze mnoho lekaru moc dobre vi, proc pracuje v nemocnicich. Ziskaji tak praxi, kontakty na farm. firmy a take klientelu pro sve soukrome ordinace. Nebo se Vam jeste nikomu nestalo, ze Vas lekar v nemocnici pri vysetreni presvedcoval, ze zakrok provedou lepe a drive v sourkome ambulanci jeho, jeho rodinnych prislusniku atd...? Myslim, ze ti opravdu spickovi jsou dobre placeni a spokojeni tam, kde jsou....Jen at odejdou ti nespokojeni, co zapomneli Hippokratovu prisahu. Uz se na ne vsude desne tresou;-D

0 0
možnosti